Granola met kokos en havermout

​Granola met kokos en havermout. Onder andere pistachenoten en het chiazaad maken de granola verder af. Deze granola is heerlijk in je yoghurt of amandelmelk.De afgelopen maand heb ik elke week op vrijdag een recept gedeeld wat ik maakte met de pindakaas van Nutorious Peanutbutter. Zo maakte ik een smoothiebowl, fudge, bananenbrood en overnight oats. Ik vond het super leuk om deze gerechtjes te verzinnen en te maken en stiekem ben ik ook wel echt fan geworden van deze pindakaas. Wil je er meer over weten? Kijk dan eens op de website van Nutorious Peanutbutter.

Deze week maakte ik een granola met pindakaas. ’s Morgens heb ik niet altijd evenveel tijd en soms is het daarom super fijn om lekker granola te hebben staan die ik in een bakje yoghurt kan doen. Een snel en simpel ontbijtje. Deze granola kun je ongeveer 1-2 weken in een luchtdichte pot bewaren.


Bereidingstijd: 5 minuten
Baktijd:                30 minuten
Aantal:                 550 gram
Bijzondere benodigdheden:

  • Luchtdichte pot
  • Bakpapier
  • Bakplaat
  • Snijplank
blog, granola, organic, recept, healthy food, paleo, healthy, ontbijt, gezonde recepten, lekkere recepten, foodblog, chiazaad, havermout, pistache, kokos, lijnzaad, walnoten, organic happiness

Eivrij
blog, granola, organic, recept, healthy food, paleo, healthy, ontbijt, gezonde recepten, lekkere recepten, foodblog, chiazaad, havermout, pistache, kokos, lijnzaad, walnoten, organic happiness

Lactosevrij
blog, granola, organic, recept, healthy food, paleo, healthy, ontbijt, gezonde recepten, lekkere recepten, foodblog, chiazaad, havermout, pistache, kokos, lijnzaad, walnoten, organic happiness

Vrij van geraffineerde suikers
Dit recept is niet 100% biologisch, omdat de noten niet biologisch verkrijgbaar zijn. Alle overige ingrediënten zijn wel biologisch in dit recept.
Ingrediënten90 gram kokosolie        30 gram hazelnoten
150 gram havermout  30 gram amandelen
25 gram chiazaad         30 gram cashews
25 gram lijnzaad           30 gram pecannoten
50 gram kokosvlokken  65 gram pindakaas
30 gram pistachenoten 45 gram honing

​Hoe maak je het?


Ik gebruikte de witte peper pindakaas van Nutorious Peanutbutter, maar je kunt ook naturel pindakaas of notenpasta gebruiken.

​Verwarm de oven voor op 175 graden. Smelt de kokosolie in een pannetje op het vuur. Zet het vuur niet te hoog, want dan gaat het te hard. Ondertussen kun je met de rest van de ingrediënten aan de slag gaan.

​Doe de havermout in een kom en voeg hier het chiazaad, lijnzaad en de kokosvlokken aan toe. Meng het geheel even goed door elkaar, zodat alle ingrediënten goed verdeeld zijn. Dit wordt de basis van je granola. Als je nog andere droge ingrediënten aan de granola wilt toevoegen, dan is dit het moment. Je kunt bijvoorbeeld aan gedroogd fruit, dadels, cranberries of rozijnen denken. Roer die dan ook goed door dit mengsel heen, zodat ze goed verdeeld zijn.

​Leg nu de pistachenoten, hazelnoten, amandelen,  cashewnoten en pecannoten op een snijplank. Pak een groot mes en snijd de noten in kleine stukjes. Je kunt de noten ook in zijn geheel door de granola doen. Als je de noten in echt kleine stukjes wilt hebben, kun je de noten ook in de foodprocessor doen. Je kunt natuurlijk ook andere noten gebruiken dan degene die ik gebruikt hebt. Ik vind dit gewoonweg de lekkerste. Alle noten die ik gebruikt heb, zijn trouwens ongezouten en ongebrand.

​Voeg de fijngehakte noten vervolgens toe aan de rest van de granola. Hier kun je tot slot ook de honing (kun je door een plantaardige zoetstof vervangen om het recept vegan te maken), de kokosolie en de pindakaas aan toevoegen. Meng dit vervolgens goed door de granola heen. Zorg ervoor dat het hele mengsel in aanraking is geweest met de honing en de kokosolie. Zorg er daarnaast voor dat er geen klontjes meer in de pindakaas zitten en dat die ook goed door de hele granola verdeeld is.

Je kunt de granola nu in een voorverwarmde oven bakken op een bakpapiertje voor ongeveer 30 minuten. Let op dat de baktijd per oven kan verschillen. Je kunt de granola aan je smoothiebowl, yoghurt of amandelmelk toevoegen. Maar er zijn vast en zeker nog veel meer variaties te bedenken.
blog, granola, organic, recept, healthy food, paleo, healthy, ontbijt, gezonde recepten, lekkere recepten, foodblog, chiazaad, havermout, pistache, kokos, lijnzaad, walnoten, organic happinessDit recept is gemaakt in samenwerking met Nutorious Peanutbutter.

Ik vind het super leuk als je een recept van mij maakt en ik ben dan ook ontzettend benieuwd naar het eindresultaat. Laat je me weten hoe het is geworden? Je kunt Organic Happiness taggen op Facebook of Instagram @organichappinessblog en gebruik daarbij de hashtag #organichappinessVolg je Organic Happiness al op Social Media?

Please follow and like us:

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close