Eetdagboek – Ontbijt in Juni


Eetdagboek – ontbijt in juni. Deze maand kun je alles lezen over de ontbijtjes die ik had, ook in Spanje want we waren de helft van de maand op vakantie.
We vertrokken naar Spanje en zouden een hele nacht rijden, of eigenlijk vertrokken we in eerste instantie naar Frankrijk voor een tussenstop. We vertrokken ’s nachts om half 1 en ik had dus een ontbijt voor in de auto meegenomen. Ik had bananenbrood gebakken en banaanpannenkoekjes. Eieren had ik over en die kun je geen 2 weken laten liggen, dus die kookte ik nog en een banaan en een smoothie allemaal ging het mee voor onderweg.
blog, eetdagboek, persoonlijk, persoonlijke blog, ontbijt eetdagboek, ontbijt, ontbijtinspiratie, gezond ontbijt, ontbijtrecepten, biologisch, biologische recepten, biologisch eten, biologisch, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

Ik moet wel toegeven dat we het meeste al op hadden voordat het ochtend werd, maar het was een goed idee om genoeg gezond eten mee te nemen voor onderweg. Eenmaal bij de tussenstop aangekomen, hadden we toch wel honger en konden we daar een croissantje regelen haha. Want ja in Frankrijk eet je croissants. De volgende nacht vertrokken we weer (om half 3) om door te rijden naar Spanje. In de auto aten we brood met chocopasta, want dat was zo ongeveer het enige beleg wat we in de winkel konden vinden. Eenmaal in Spanje aangekomen, hadden we super veel honger. Het was inmiddels een uur of 8 en we besloten boodschappen te doen voordat we naar het huis gingen, zodat we daar lekker konden ontspannen en niet meer weg hoefden. Daarna genoot ik van mijn eerste heerlijke ontbijt in Spanje!

Ik dacht yoghurt meegenomen te hebben, maarja alles is in het Spaans haha dus het bleek kwark te zijn. Wel met lekkere druiven en een zelfgemaakte latte macchiato met amandelmelk.

blog, eetdagboek, persoonlijk, persoonlijke blog, ontbijt eetdagboek, ontbijt, ontbijtinspiratie, gezond ontbijt, ontbijtrecepten, biologisch, biologische recepten, biologisch eten, biologisch, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

De overige dagen was Google Translate trouwens mijn beste vriend tijdens het doen van de boodschappen haha. Ik las op vakantie trouwens de Strakke Buik Bijbel van Oscar Helm. Hierin staan veel tips om een strakke buik te krijgen, natuurlijk sporten en gezond eten, maar er stond meer in. Ook intermittent fasting was een onderdeel wat benoemd stond en wat zou kunnen bijdragen aan die platte buik. Intermittent fasting betekent dat je op bepaalde momenten ‘vast’. Het is bijvoorbeeld aan te raden, zo schrijft Oscar, om je ontbijt 2 of 3 keer per week over te slaan. Je vetverbranding komt namelijk pas op gang als je maag langer dan 8 uur leeg is. Dus het beste is het dan om te gaan sporten ’s morgens zonder dat je gegeten hebt en dan rond 12 uur uitgebreid te eten. Ik ben ermee begonnen om dit ook 2 keer per week te doen en ik moet zeggen dat het me goed meevalt. Ik had verwacht veel meer honger te hebben, maar gelukkig is dat niet het geval. Ook zie ik mijn buik platter worden, dus tot nu toe ga ik dit nog even volhouden. In Spanje begon ik er mee en nadat ik dus niet ontbeten had en een flinke wandeling gemaakt had, was het ’s middags tijd voor ‘ontbijt’.

Ik zorgde ervoor dat ik alle voedingsstoffen: koolhydraten, vetten en eiwitten binnenkreeg tijdens deze lunch. Ik maakte deze bruine broodjes met tomaat, avocado, een gekookt ei en wat biologische mayonaise zonder toevoegingen, echt heerlijk. Ik merk dat ik eten meer waardeer doordat ik bewust kies om soms niet te eten en dat stukje waardering voor eten was ik even kwijt. Ook probeer ik minder tussendoortjes te eten om mijn lichaam zo de tijd te geven de andere maaltijden te verwerken, zonder dat het weer hard moet werken voor al het eten en ook op dat gebied valt de honger reuze mee.

blog, eetdagboek, persoonlijk, persoonlijke blog, ontbijt eetdagboek, ontbijt, ontbijtinspiratie, gezond ontbijt, ontbijtrecepten, biologisch, biologische recepten, biologisch eten, biologisch, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

En na een aantal dagen vond ik ook yoghurt die goed en lekker was, nadat ik eerst dus kwark had gekocht en geitenyoghurt haha. In de kast van het huis stond havermout en banaan hadden we ook gekocht. Dus een simpel ontbijtje met havermout, banaan, honing en yoghurt was zo gemaakt.

blog, eetdagboek, persoonlijk, persoonlijke blog, ontbijt eetdagboek, ontbijt, ontbijtinspiratie, gezond ontbijt, ontbijtrecepten, biologisch, biologische recepten, biologisch eten, biologisch, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

Er stond ook een grillaparaat op het aanrecht dus al vrij snel kregen we zin in tosti’s. Maar de eerste keer mislukte dat compleet, de bovenkant van de tosti plakte vast aan de bovenkant van het apparaat en het werd een zooitje. Dus de tweede keer smeerde ik het hele apparaat in met kokosolie, maar nog steeds lukte het niet om er een fatsoenlijke tosti mee te maken haha. Maargoed hij was best lekker ondanks dat het een beetje een mislukte tosti was.

blog, eetdagboek, persoonlijk, persoonlijke blog, ontbijt eetdagboek, ontbijt, ontbijtinspiratie, gezond ontbijt, ontbijtrecepten, biologisch, biologische recepten, biologisch eten, biologisch, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

Een andere favoriet tijdens de vakantie waren de bananenpannenkoekjes. En laat die ook nog in het strakke buik bijbel boek staan, dus win win wat mij betreft, heerlijk!

blog, eetdagboek, persoonlijk, persoonlijke blog, ontbijt eetdagboek, ontbijt, ontbijtinspiratie, gezond ontbijt, ontbijtrecepten, biologisch, biologische recepten, biologisch eten, biologisch, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

Toen we weer thuiskwamen, besloot ik het weekmenu vanuit de strakke buik bijbel te gaan volgen en dat was een genot. Elk recept was echt heel erg lekker. Zo begon ik de week met dit papje van quinoa en kokosmelk belegd met geroosterde geraspte kokos, ananas en aardbeitjes en dat was echt super lekker! Ik heb het daarna nog vaak gemaakt.

blog, eetdagboek, persoonlijk, persoonlijke blog, ontbijt eetdagboek, ontbijt, ontbijtinspiratie, gezond ontbijt, ontbijtrecepten, biologisch, biologische recepten, biologisch eten, biologisch, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

Een andere favoriet is deze soort smoothiebowl met boekweit, belegd met een topping van zelfgemaakte glutenvrije granola, aardbeitjes, pecannoten en blauwe bessen.

blog, eetdagboek, persoonlijk, persoonlijke blog, ontbijt eetdagboek, ontbijt, ontbijtinspiratie, gezond ontbijt, ontbijtrecepten, biologisch, biologische recepten, biologisch eten, biologisch, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

Oké en dan mijn allerlaatste favoriet van deze maand. Banaanpannenkoekjes, hoe kan het ook anders?! Maar dan met een saus van nectarine en rood fruit, echt té lekker. En omdat ik veel van de saus over had, heb ik daar een taart mee gemaakt die vrijdag online komt.

blog, eetdagboek, persoonlijk, persoonlijke blog, ontbijt eetdagboek, ontbijt, ontbijtinspiratie, gezond ontbijt, ontbijtrecepten, biologisch, biologische recepten, biologisch eten, biologisch, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

Ondanks dat ik dus wat minder heb ontbeten deze maand heb ik er zeker niet minder van genoten. Ik heb weer veel nieuwe gezonde inspiratie opgedaan en dat helpt me om weer lekker in die gezonde flow te komen. Ook probeer ik gluten en lactose meer te vermijden, omdat ik merk dat ik, met name van gluten, nogal eens een opgeblazen buik krijg. Sinds ik dat minder eet, voel ik me lekkerder en is mijn buik minder opgeblazen.

Please follow and like us:

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close