Kaki smoothie met cranberry

Kaki smoothie met cranberry, een friszoete super healthy smoothie op deze Smoothie Sunday. Een gezond smoothierecept, wat ook nog eens heel makkelijk te maken is.
Tussen het maken van allerlei Sinterklaasrecepten en het leren voor mijn opleiding door, maakte ik deze barbieroze smoothie. Grappig eigenlijk dat ik totaal niet verwacht had dat hij zo roze zou worden. Er zitten natuurlijk wel cranberries in, maar in verhouding veel meer appel, kaki én kokosmelk. Dat vind ik ook altijd wel het leuke van experimenteren met smoothies. Als je vanalles bij elkaar doet qua ingrediënten weet je nooit precies wat eruit komt en dat maakt het zo leuk,Dat vind ik trouwens sowieso het leuke aan koken en bakken. Neem nou van de week als voorbeeld. Jens en ik zouden een quinoasalade gaan eten met spruitjes en appel met daarbij een pitabroodje wat we konden dippen in de hummus. Dus ik kwam thuis, Jens had de quinoa gekookt en de broodjes gebakken, maar bleek geen zin in de salade te hebben. Hij had meer gedacht aan iets op het broodje in plaats van het broodje dippen. Ik had ook nog twee spinazie/kaasburgers dus die bakten we in de oven. We maakten er een eigen improvisatie van die echt heel erg lekker was. Een pitabroodje gevuld met quinoa, verse groenten én stukjes kaas/spinazieburger. Soms moet je ook even experimenteren of uit je comfortzone om weer wat nieuws te ontdekken.

organic happiness, blog, foodblog, biologische foodblog, biologisch, biologische voeding, smoothie, gezonde smoothie, gezond eten, smoothierecept, smoothie recept, gezonde recepten, fruit, fruit smoothie, fruitsmoothie, cranberry, appel, kaki, kokos, biologisch eten, gezonde recepten

Zelf vind ik dat soms ook wel spannend, ik houd graag vast aan het bekende of aan wat voor mij werkt of lekker is, maar soms is juist die stap goed om te nemen. Weer wat heel anders, maar ook dit gaat over uit je comfortzone gaan. Vorige week ben ik voor het eerst naar de opleiding in Rotterdam geweest die ik nu volg voor mijn werk. Het is in totaal 3x een hele dag naar Rotterdam en mijn collega’s zeiden dat je het beste met de trein kunt gaan. De trainingslocatie ligt namelijk letterlijk aan de overkant van de straat van het Centraal Station in Rotterdam en vanaf Kruiningen (Waar ik woon) gaat er een rechtstreekse treinverbinding daar naartoe. Een goedkopere, snellere en makkelijkere optie zou je denken dan met de auto. Maar toch moest ik er even over nadenken, ik ga namelijk nooit met de trein en ik houd er eerlijk gezegd ook niet zo van. Maar goed mijn baas betaalt natuurlijk mijn reiskosten én ik had geen zin om in de file te staan en door hartje Rotterdam te rijden dus ik besloot voor de trein te kiezen.

Het was ongeveer een uurtje reizen, dus ik besloot de avond vantevoren een inspirerende audio van Tony Robbins op mijn telefoon te zetten, zodat ik daar lekker naar kon luisteren. En eerlijk gezegd vond ik het super relaxed. Lekker naar buiten kijken, niet op te hoeven letten en genieten van een inspirerende audio. Ik kijk stiekem al uit naar de volgende bijeenkomst waarbij ik weer lekker een uur in de trein kan zitten haha. Ook op de opleiding viel het reuze mee, ik heb gelijk wat ‘vrienden’ gemaakt dus dat is ook al leuk en op de terugweg heb ik tot Roosendaal met een ander meisje samen gereisd. Zo zie je maar dat uit je comfortzone stappen op welk gebied dan ook, altijd bijdraagt aan je ontwikkeling.


Bereidingstijd: 5 minuten
Blendertijd:       3 minuten
Aantal:                  2 kleine smoothies of 1 grote smoothie
Bijzondere benodigdheden:

  • Blender

           Eivrij          Glutenvrij      Lactosevrij   Notenvrij      Vrij van                 100%            Vegan                                                                                                                 geraffineerde  biologische                                                                                                                                     suikers             ingrediënten

Ingrediënten
160 milliliter kokosmelk
80 gram (diepvries) cranberries
2 kaki
2 appels

Hoe maak je het?

Doe allereerst de kokosmelk in de blender, voeg hier vervolgens de cranberries aan toe.

Zelf heb ik cranberries uit de diepvries gebruikt. Aan de verse cranberries uit de winkel wordt vaak suiker toegevoegd.

​Schil vervolgens de appel, snijd in stukken en voeg ook toe aan de ingrediënten in de blender.

Schil tot slot de kaki en snijd ook die in kleine stukken. Zorg ervoor dat je de kern verwijdert.

Alle ingrediënten voor deze healthy smoothie zitten nu in de blender. Je kunt het geheel nu gaan mixen tot een gladde smoothie. Dat duurt ongeveer 3 minuten.

Je kunt nu gaan genieten van deze healthy, biologische fruit smoothie.
organic happiness, blog, foodblog, biologische foodblog, biologisch, biologische voeding, smoothie, gezonde smoothie, gezond eten, smoothierecept, smoothie recept, gezonde recepten, fruit, fruit smoothie, fruitsmoothie, cranberry, appel, kaki, kokos, biologisch eten, gezonde recepten

Ik vind het super leuk als je een recept van mij maakt en ik ben dan ook ontzettend benieuwd op Facebook of Instagram @organichappinessblog en gebruik daarbij de hashtag #organichappiness

Ben je op zoek naar nóg meer gezonde inspiratie? Bestel dan het “lekker in je vel E-book” met maar liefst 20 super lekkere én gezonde recepten. Met daarnaast ook nog meer informatie over gezonde voeding en mijn online coachingsprogramma.

Volg je Organic Happiness al op Social Media?

Please follow and like us:

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Download het GRATIS Inkijkexemplaar van het 'Lekker in je vel' E-book!

%d bloggers liken dit:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close