Eetdagboek – lunch in juli


Eetdagboek – lunch in juli. De afgelopen maand was het super mooi weer en wat heb ik ervan genoten, ik word zo blij als dat zonnetje lekker schijnt. Ik hoor best wat mensen zeggen dat ze geen honger hebben als het zo warm is, of geen zin in eten. Zelf behoor ik absoluut niet tot die groep haha. Ik kan altijd eten en ik ben er ook dol op en dan maakt het ook echt niet uit hoe warm het is. Alhoewel toen het vorige week 35 graden was ik toch meer zin had in een salade dan in ravioli, maar ik at wel 2 flinke kommen dus aan eetlust zeker geen gebrek.Ook op het gebied van lunch heb ik lekker veel, gezond en gevarieerd gegeten de afgelopen maand en dat deel ik graag met je. Zoals je in mijn vorige eetdagboek hebt kunnen lezen, ben ik begonnen met intermittent fasting.
2 dagen per week sport ik gelijk als ik uit bed kom en ontbijt ik niet en eet ik pas rond 12 uur mijn eerste maaltijd, dat is goed voor de vetverbranding en ik merk ook dat mijn buik platter wordt en dat ik me ook echt scherp voel. Al gaat het de ene keer makkelijker dan de andere keer. Zo had ik gisteren weer een intermittent fasting dag, maar ik stierf om 9 uur al van de honger haha. Ik heb veel water gedronken, zoveel mogelijk gefocust op mijn werk en rond half 12 de oven langzaam aangezet, toen die warm was mijn lunch erin en uiteindelijk zelfs pas om 12.05 gegeten en daar was ik best trots op haha. Ik sport 3 ochtenden in de week, maar vind 2x intermittent fasting per week voor nu even voldoende. Bewust kies ik voor een werk- en een weekenddag. Dit doe ik ook omdat ik op een weekenddag wat later uit bed ga en het dus iets makkelijker vol te houden is dan wanneer ik om 6 uur wakker ben en tot 12 uur niet kan eten. Alhoewel het echt per dag verschilt hoe goed het gaat en soms heb ik om 12 uur nog niet eens honger. Maar goed als ik dan intermittent fasting doe in het weekend dat zit de lunch er meestal zo uit.

eetdagboek, lunch, lunch eetdagboek, lunch inspiratie, gezond eten, gezond, makkelijke recepten, biologisch, biologisch eten, biologische ingrediënten, biologische inspiratie, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

Glutenvrije boekweitpannenkoekjes al dan niet met kaneel. Daar giet ik dan wat (lactosevrije) yoghurt overheen en bestrooi ik met granola. Echt één van mijn all time favorites dit recept, ik kan het elke dag wel eten haha. Het recept voor de pannenkoekjes komt trouwens binnenkort online. Standaard bij mijn ontbijt zijn mijn shakie (en omdat dit dus eigenlijk ontbijt is, doe ik die bij de lunch). De shake bestaat uit water, spirulina, matcha en magnesium. Daarnaast slik ik hier omega 3 en vitamine d3 bij, eet ik een gekookt eitje en geniet ik van mijn geliefde enige bakje koffie per dag, een havermelk latte macchiato. 

eetdagboek, lunch, lunch eetdagboek, lunch inspiratie, gezond eten, gezond, makkelijke recepten, biologisch, biologisch eten, biologische ingrediënten, biologische inspiratie, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

Met dit weer is een salade natuurlijk een welkome afwisseling. Ik hoop vaak op restjes van het avondeten, want dan kan ik die lekker meenemen naar mijn werk en daarnaast is dat een hele snelle manier om de lunch voor te bereiden haha. Zo hadden we een heerlijke salade van Chickslovefood gemaakt met spinazie, zoete aardappel, nectarine, feta en pecannoten. Ik had een restje over en nam die mee met een glutenvrij pitabroodje en wat hummus.

Het recept maakte ik nog een keer maar dan met halloumi in plaats van feta en granaatappelpitjes in plaats van nectarine. Het restje deed ik in een glutenvrij wrapje en ook dat was echt een heerlijke lunch.

eetdagboek, lunch, lunch eetdagboek, lunch inspiratie, gezond eten, gezond, makkelijke recepten, biologisch, biologisch eten, biologische ingrediënten, biologische inspiratie, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

Een andere heerlijke lunch die ik in het weekend maakte, was een fruit crumble met kokosyoghurt. Ik kan daar zo intens van genieten, zo erg zelfs dat ik er een hele middag buikpijn van had. Ik had ‘s ochtends niet gegeten en tijdens het eten van de lunch merkte ik hoeveel honger ik had en schepte nog een keer flink op, met als gevolg buikpijn haha. 

eetdagboek, lunch, lunch eetdagboek, lunch inspiratie, gezond eten, gezond, makkelijke recepten, biologisch, biologisch eten, biologische ingrediënten, biologische inspiratie, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

Uit de strakke buik bijbel haalde ik ook weer een heerlijk lunchrecept. Wel even wat voorbereiding, maar effectief kost het je 5 minuten en dat is het zeker waard. Een omelet belegd met hüttenkase, appel, komkommer, tomaat, italiaanse kruiden en een beetje kaneel en je krijgt deze overheerlijke lunch.

eetdagboek, lunch, lunch eetdagboek, lunch inspiratie, gezond eten, gezond, makkelijke recepten, biologisch, biologisch eten, biologische ingrediënten, biologische inspiratie, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

Ook uit de strakke buik bijbel maakte ik deze regenboogomelet, qua topping een beetje anders dan het origineel met rood fruit en bramen. Maar dit fruit had ik over en in combinatie met de Griekse yoghurt was dit eigenlijk ook super lekker.

eetdagboek, lunch, lunch eetdagboek, lunch inspiratie, gezond eten, gezond, makkelijke recepten, biologisch, biologisch eten, biologische ingrediënten, biologische inspiratie, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

Tot slot had ik nog een lekker restje pasta met zalm over wat ik meenam, echt een heerlijke luxe lunch.

eetdagboek, lunch, lunch eetdagboek, lunch inspiratie, gezond eten, gezond, makkelijke recepten, biologisch, biologisch eten, biologische ingrediënten, biologische inspiratie, biologische foodblog, foodblog, organic happiness

Heb je nu weinig tijd ‘s morgens om een uitgebreide lunch klaar te maken? Kijk dan ‘s avonds of je restjes over hebt die je makkelijk mee kunt nemen. Een pasta, wrap of rijst is koud ook heerlijk om op te eten en als je de mogelijkheid hebt om iets op te warmen, is dat natuurlijk helemaal ideaal. Ook zijn er veel makkelijke recepten die je in een minuut of 5/10 klaar hebt en zo kunt meenemen. Als je daar ‘s ochtends geen tijd voor hebt, kun je dat ook de avond van tevoren al even doen, bijvoorbeeld als je toch al aan het koken bent of net daarna dan heb je er nog zin in. Als je al een hele avond op de bank hebt gelegen en eigenlijk wilt gaan slapen, kan ik me voorstellen dat je er geen tijd meer voor wilt maken, pak daarom een moment dat je er nog wel zin in hebt en geloof me dat je hier de volgende dag tijdens de lunch echt blij van wordt. Want zeg nou zelf 5 dagen boterhammen met pindakaas, dat gaat ook wel vervelen toch?!

Please follow and like us:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close