Mijn eerste blogpost is een feit


Mijn allereerste blogpost is een feit! In deze eerste post wil ik mezelf graag voorstellen, zodat je weet wie ik ben. Daarnaast wil ik ook heel graag met je delen waarom ik deze foodblog ben gestart en wat je ervan kunt verwachten.
​Mijn naam is Michelle en ik ben 24 jaar oud. Momenteel werk ik fulltime als opleidingscoördinator bij een groot bedrijf. In deze blog wil ik je wat meer vertellen over mijn passie voor gezond eten en een gezonde levensstijl. Heb je vragen of opmerkingen, laat dan gerust een reactie achter of stuur me een mailtje.
organic happiness, blog, foodblog, biologische foodblog, biologisch, gezond, gezonde voeding, biologische voeding, recepten, gezonde recepten, gezond ontbijt, gezonde snack, gezonde smoothies, makkelijke recepten, lekker

Laat ik bij het begin beginnen. Ik heb het altijd al leuk gevonden om te bakken. Zo hielp ik mijn moeder al op jonge leeftijd met koekjes bakken, bakte ik taarten om te trakteren op school en voor mijn verjaardag wilde ik elk jaar weer een nieuw recept uitproberen. Zoetigheid was mijn favoriet. Als ik uit eten ging, nam ik altijd de meest zoete toetjes en ook taartjes waren niet uit mijn handen te slaan.

In het weekend ontbeet ik met roze koeken en at ik soms wel 2x chips op een dag. Ik kwam niet echt aan en sportte ook niet, dus ik kon dat best een tijdje volhouden. Totdat ik een jaar of 17/18 was en een klein buikje begon te krijgen. Ik was niet tevreden over het ‘buikje’ en ging proberen gezonder te leven. Doordeweeks lukte dat aardig goed, maar in het weekend ging ik weer ongezond eten. Ik viel in totaal ongeveer 5 kilo af en ik was tevreden met het resultaat. Nog steeds snoepte ik graag, maar ik sportte ook niet, dus ik moest doordeweeks wel gezonder gaan eten om dit vast te kunnen houden.

organic happiness, blog, foodblog, biologische foodblog, biologisch, gezond, gezonde voeding, biologische voeding, recepten, gezonde recepten, gezond ontbijt, gezonde snack, gezonde smoothies, makkelijke recepten, lekker

Z​o rond 2013 ging ik één keer per week naar de sportschool met mijn moeder en zusje, maar dat was ik al snel beu. De meeste apparaten vond ik saai en het was altijd zo vies klef in die sportschool. Er was één apparaat wat ik wel leuk vond en dat was de loopband. Het leek me daarom ook leuk om te beginnen met hardlopen. Ik deed dat weleens, maar dat bleef meestal bij één keer per halfjaar of soms zelfs één keer per jaar. Ik trok mijn oude Nikes aan en installeerde een app om mee te lopen. Het voordeel van de app was dat je rustig kon opbouwen met intervaltraining. Als ik daarvoor eens een keertje liep, wilde ik het zolang mogelijk volhouden en dat lukte dan niet en dan stopte ik vervolgens weer voor een half jaar. Deze app was dus ideaal, zo liep ik mezelf niet gelijk kapot, kon ik rustig opbouwen en dat hield ik goed vol. Daarnaast was het buiten lopen veel lekkerder dan in die vieze, kleffe sportschool. Mijn moeder zag dat ik dit leuk vond en dat ik er fitter van werd en ze begon mee te lopen. Op een gegeven moment liepen we zelfs 3 keer in de week hard met z’n tweetjes.

Dit hielden we lekker vol en het was ook erg gezellig. Totdat mijn moeder geblesseerd raakte. Ik heb het hardlopen alleen verder opgepakt, maar door mijn drukke werkschema werd het wel wat minder. Door met muziek te lopen, liep ik wel lekkerder en kon ik het langer volhouden.

organic happiness, blog, foodblog, biologische foodblog, biologisch, gezond, gezonde voeding, biologische voeding, recepten, gezonde recepten, gezond ontbijt, gezonde snack, gezonde smoothies, makkelijke recepten, lekker

​Het is inmiddels eind 2014 en ik leerde mijn huidige vriend (Jens) kennen. We hadden gelijk een goede klik en het voelde al heel snel vertrouwd. Jens was zelf bezig met gezonde voeding en keek vaak ook naar de ingrediënten op verpakkingen, iets wat ik nog nooit had gedaan. Daarnaast dronk hij veel water en at groente en fruit. Ik zag dat en begon me ook langzaam bewuster te worden van mijn voeding en levensstijl.

organic happiness, blog, foodblog, biologische foodblog, biologisch, gezond, gezonde voeding, biologische voeding, recepten, gezonde recepten, gezond ontbijt, gezonde snack, gezonde smoothies, makkelijke recepten, lekker

Zo rond diezelfde periode begon mijn moeder met een Paleo eet/levensstijl en ook daar keek ik mee. Ik las over hoe slecht suiker eigenlijk voor je is en dat je daar juist geen energie van krijgt, zoals iedereen altijd zegt. Ik begon meer water te drinken en gezonder te gaan eten, onder andere door geraffineerde suiker te minderen. Omdat ik niet altijd makkelijk aan mijn vitamines kom, ben ik gestart met het maken van smoothies. Elke avond maak ik een smoothie om mee te nemen naar mijn werk, zodat ik toch lekker fruit en groentes binnenkrijg. Ook begon ik met het maken van lekkere wrapjes en lunches om mee te nemen naar mijn werk. Ik voelde me al snel een stuk fitter, minder moe en ik had veel meer energie. Dit wilde ik vasthouden.

Foto

Op mijn werk werd het wel wat drukker en dat maakte het sporten soms lastig om in te plannen. Ondanks dat liep ik nog steeds wel ongeveer 1x per week hard en at gezond, maar toch voelde ik me niet 100% fit. Ik had het gevoel nog steeds een buikje te hebben, al was het maar klein. Jens motiveerde me om iets meer te gaan sporten. Door buikspieroefeningen te doen, gaat dat kleine vetlaagje wat er nog zit steeds meer weg en komen je spieren tevoorschijn. Dat klonk perfect, alhoewel het makkelijker gezegd bleek dan gedaan. Ik downloadde (weer een andere) app en ging elke avond aan de slag met diverse oefeningen. Dit duurde ongeveer 10-15 minuten en bestond uit oefeningen variërend van squats tot crunches en van Jumping Jacks tot Plank. In het begin had ik erg veel spierpijn, maar ik kon het steeds makkelijker en langer volhouden. Na een tijdje kende ik de oefeningen goed en wist ik wat voor mij werkte. Op dat moment ben ik aan de hand van die informatie voor mezelf een workoutschema gaan maken.

Inmiddels wonen we sinds half 2016 samen en dat betekent natuurlijk wel iets voor onze vrije tijd. Zeker nu we sinds november ook een puppy hebben. Gezien deze drukke combinatie ben ik iets teruggegaan in aantal workouts per week, maar heb ik de workouts wel geïntensiveerd. Dit betekent dat ik 3 avonden in de week een workout doe van ongeveer 20 minuten en daarnaast 1x per week hardloop.

Foto

Naast het feit dat ik me op dit moment lekkerder in mijn vel voel dan ooit, op fysiek gebied, ben ik ook mentaal bezig om mezelf te ontwikkelen. Ook dit is voor mij een nieuwe ervaring. Mediteren en mindfulness klinken voor een nuchtere Zeeuwse nogal zweverig. Moet dat echt? Word ik daar echt beter van? Is dat niet te zweverig?

Ik zette me over al mijn twijfels heen en zocht naar een Guided Mediation video op Youtube. Al snel kwam ik uit bij iemand die een hele fijne stem had om naar te luisteren en ik vond het eigenlijk heel fijn om te mediteren. Ik merkte ook al snel een verschil in het dagelijks leven, ik liet me veel minder leiden door mijn emoties en maakte me minder druk over allerlei minder belangrijke zaken. Ook dit had dus een erg positief effect op mijn gevoel. Deze combinatie van het trainen van lichaam en geest heeft me erg veel rust gegeven en een hele andere kijk op het leven.
Foto

Inmiddels heb ik mijn draai dus lekker gevonden in mijn gezonde levensstijl. Ik kan het daarom ook iedereen aanraden om gezonder te gaan leven en bewustere keuzes te maken. Dat is ook één van de redenen dat ik mijn foodblog Organic Happiness ben gestart. Ten eerste ben ik zó blij dat ik die switch heb gemaakt en me veel fitter, gezonder en energieker voel en dat gun ik iedereen. Daarnaast heb ik altijd al een passie gehad voor lekker eten en bakken. De combinatie van die 2 factoren hebben geleid tot mijn foodblog! Ik volg mijn passie van gezond lekker eten en deel dit met jou. Ik hoop ook echt dat je gaat genieten van de recepten die ik maak en deel. In deze blog zal ik verschillende recepten delen, maar daarnaast ook algemene informatie over voeding of over ingrediënten waar ik graag mee werk.

Ik zou het tof vinden als je ons op Social Media volgt en je ervaringen deelt in de reacties. Er zal elke week minimaal één blog online komen en wie weet later meer. Houd daarom de nieuwsbrief, Social Media en de website in de gaten voor updates.Liefs Michelle

Please follow and like us:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close